BH Forum
Novi BH internet forum


Prikaži postove

Ova sekcija vam omogućuje pregled svih postova koje je objavio ovaj član. Napomena: možete vidjeti postove samo iz rubrika kojima trenutno imate pravo pristupa.


Poruke - x

 Str: 1 2 3 ... 21
1
Pravo / Javne nabavke tokom 2018 kostale vise od 3 milijarde KM
«  u: Svibanj 26, 2019, 01:12:46 poslijepodne »
JAVNE NABAVKE TOKOM 2018. GODINE KOŠTALE VIŠE OD TRI MILIJARDE KM
24.05.2019.

Svi nivoi vlasti u Bosni i Hercegovini prošle godine su kroz javne nabavke potrošili tri milijarde i 80 miliona maraka, što je za 880 miliona KM, ili 40 odsto, više u odnosu na 2017. godinu, kada je na javne nabavke otišlo 2,199 milijardi KM.

Ovo se, između ostalog, navodi i u konačnom godišnjem izvještaju o dodijeljenim ugovorima u postupcima javnih nabavki, a u kojem se navodi i to da je tokom prošle godine bilo nešto više od 185.000 ugovora, a zanimljivo je da je to za 100.000 ugovora više u odnosu na 2011. godinu.

Ono što je posebno zanimljivo jeste da su institucije svih nivoa vlasti u BiH, kroz direktne sporazume ili kroz konkurentske zahtjeve za dostavu ponude, dodijelile poslove u vrijednosti od 322,5 miliona KM, što je za 36,7 miliona KM više u odnosu na godinu ranije.

"Stanje u javnim nabavkama je lošije. Direktni sporazumi jesu odraz nekog netransparentnog poslovanja, ali tu su i nabavke malih vrijednosti. Najviše zabrinjava to što rapidno pada broj prosječnih ponuda na javnim nabavkama. Nekada su na jednoj nabavci bile tri, pa čak i četiri ponude, a sada je 1,75, što znači da se na nabavku javlja jedan pojedinac", rekao je Aleksandar Draganić iz banjalučke Agencije za razvoj preduzeća (EDA).

U ukupnim nabavkama najzastupljenija je ona koja se odnosi na robu i iznosila je 1,039 milijardi KM, što je u odnosu na godinu ranije povećanje za 322 miliona KM. Odmah poslije robe najzastupljenija je nabavka radova, koja je iznosila 839 miliona KM, a zatim usluga, na koje je otišlo 580 miliona KM.

Kada su u pitanju direktno sklopljeni sporazumi, oni su iznosili 322 miliona KM, a najzastupljenija je nabavka robe u iznosu 162 miliona KM, dok je nabavka usluga iznosila 98 miliona KM. U direktnim nabavkama najmanje su zastupljene one koje se odnose na radove, i to 62 miliona KM, ali u odnosu na 2017. godinu i to je povećanje od 12,3 miliona KM.

Inače, vrijednost javnih nabavki u ukupnom BDP-u iznosila je 9,39 odsto, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na 2017. godinu, kada je udio poslova javnih nabavki u ukupnom BDP-u učestvovao sa 6,92 odsto.

Niz zamjerki na sistem javnih nabavki u BiH ima i Evropska komisija, koja je u posljednjem izvještaju o napretku rekla da je identifikovan niz neefikasnosti, neopravdanog trošenja i nedostataka mehanizma kontrole u sistemu javnih nabavki.

"Kapaciteti za istraživanje ekonomskog i finansijskog kriminala u odnosu na javne nabavke trebalo bi da budu znatno unaprijeđeni i u smislu broja ljudi, nivoa specijalizacije, ali i raspoložive opreme. Potrebno je dodatno stručno usavršavanje i unutar policije i pravosuđa", navedeno je u izvještaju.

I Draganić ističe da i u firmama s kojima su razgovarali kažu da se u tenderskoj dokumentaciji vidi favorizovanje određenih ponuđača, te da iz tog razloga neće ni da učestvuju u određenim postupcima.

Takođe, naglašava da je dio problema i u Kancelariji za razmatranje žalbi, gdje postoji određena doza diskrecije i tajanstvenosti.

"Kod njih u jednom slučaju može ovako, u drugom onako, a u trećem sasvim drugačije", rekao je Draganić, dodajući da se i modelima i uniformisanim tenderima kod nekih tipskih nabavki, kao što su automobili i računari, može spriječiti dosta sumnjivih poslova.

www.pravobih.com

2
Pravo / Ustavni sud FBiH proglasio zakon o notarima neustavnim
«  u: Svibanj 24, 2019, 01:51:45 poslijepodne »
Ustavni sud FBiH proglašavanjem Zakona neustavnim onemogućio da notari imaju ekskluzivitet
24.05.2019.

Parlament FBiH trebalo bi, odlukom Ustavnog suda FBiH, u narednih šest mjeseci da pristupi izmjenama i dopunama pet federalnih zakona, a riječ je o odredbama koje su proglašene neustavnim, a tiču se notarske obrade isprava za određene pravne poslove u FBiH, koje bi izmjenama trebalo i drugima, kao što su advokati, da omogući sastavljanje ugovora i slično, odnosno, jednostavnije rečeno, da notari više nemaju ekskluzivitet.

Osnovno i najbitnije pitanje koje se postavlja nakon ovakve odluke Ustavnog suda FBiH je kako će ona uticati na građane FBiH koji trebaju notarske usluge i da li će biti viši troškovi za njih? Iz Notarske komore FBiH kažu da hoće s obzirom na to da će svaki ugovor koji napravi neka druga osoba, bilo advokatski ured ili neka institucija, poput Porezne uprave, fizičkog i pravnog lica, na kraju ipak doći ponovo kod notara, što znači nekad i dupli trošak za građane.

U apelaciji koja je podnesena Ustavnom sudu se tražilo da advokati, ali i ostali, mogu raditi posao na koji imaju, kako kažu, zakonsko pravo, a ne samo notari. Advokati tvrde da će kod njih ugovori biti jeftiniji, ali nije isključeno da neće morati na dodatni pečat kod notara.

Podsjetimo, slična apelacija je bila i pred Ustavnim sudom RS, ali je ona odbijena kao neosnovana, što znači da će se u dva entiteta, ako prođu izmjene, provoditi drugačiji zakoni kada je u pitanju notarska služba.

Zdenko Puljić, predsjednik Upravnog odbora Notarske komore FBiH, koji trenutno obavlja i funkciju vršioca dužnosti predsjednika Komore, tvrdi da će u konačnici ova odluka rezultirati većim troškovima za građane.

Kaže da je on prvi, odmah nakon objave spomenute presude Ustavnog suda FBiH, upozorio da to što će sada i drugi moći sastavljati ugovore i druge pravne poslove ne znači da će takvi dokumenti zaobići notare.

"Javna ovlaštenja koja je država povjerila notarima u cilju osiguranja što bolje pravne sigurnosti građanima kada imaju potrebu za pravnim poslovima ostaju na snazi i svi dokumenti će, nadamo se, i dalje imati pečat notara, a što je općeprihvaćeno u suvremenoj Europi, a i prema ovoj zadnjoj presudi Ustavnog suda to se može utvrditi", rekao je Puljić.

Po njegovim riječima, na sjednici Skupštine Notarske komore FBiH, koja će biti održana 25. maja, biće donesena odluka šta dalje. Dodaje kako je u proteklih 12 godina, koliko je notarijat prisutan u BiH, pravna sigurnost pravnih poslova podignuta na znatno viši nivo, te da je ovo jedna od rijetkih, ne samo pravnih, oblasti koja je potpuno harmonizovana sa Evropskom unijom.

"Najbolja potvrda naše uloge u jačanju pravne države je podatak da od 1,2 milijuna notarski obrađenih isprava imamo svega pet ili šest slučajeva njihovog sudskog osporavanja, s tim da niti jedna od tih isprava još nije proglašena pravno ništavom", ističe Puljić.

Nikica Gržić, predsjednik Advokatske komore FBiH, ukazao je da je Ustavni sud FBiH proglašavanjem neustavnim Zakona o notarima ("Sl. novine FBiH", br. 45/2002 i 30/2016 - odluka US) samo onemogućio da notari imaju ekskluzivitet.

Upitan da kaže da li će novim izmjenama i dopunama pomenutog zakona biti finansijski ugroženi građani jer će plaćati i notarima i advokatima, Gržić tvrdi da će biti niže cijene usluga, ali ne i da građani opet neće morati notaru.

Ipak, i on sam potcrtava da je notarski ugovor sigurniji.

Građani se slažu da i advokati i notari već dobro zarađuju i da svako od njih uzima svoj dio kolača.

www.pravobih.com

3
Pravo / U pravosudni sistem u BIH ulozeno 97 miliona maraka
«  u: Svibanj 23, 2019, 08:27:43 prijepodne »
U pravosudni sistem u BIH uloženo 97 miliona maraka
23.05.2019.

U pravosuđe BiH u proteklih gotovo deceniju i po slilo se 97 miliona maraka, pokazala je analiza Visokog sudskog i tužilačkog savjeta (VSTS) BiH.

Ti podaci istaknuti su u godišnjem izvještaju o radu VSTS-a BiH u 2018. godini gdje je navedeno da je Savjet od 2004. do 2018. godine obezbijedio taj iznos za realizaciju projekata u pravosudnim institucijama na svim nivoima vlasti u BiH.

U ukupan iznos su, kako piše u godišnjem izvještaju, uključeni projekti koje je VSTS BiH direktno realizovao kao i projekti koje je sproveo u djelo uz pomoć Delegacije Evropske unije u BiH, a u kojima je VSTS bio partner.

- Najveći donator, čija su sredstva uložena u nabavku računarske opreme, softvera i ostale opreme za potrebe informatizacije pravosuđa na svim nivoima, te rekonstrukcije i opremanja zgrada pravosudnih institucija, je EU sa 48,6 miliona maraka - navedeno je u godišnjem izvještaju Savjeta.

Iz Norveške je donirano 14,2 miliona, dok je Švedska obezbijedila 9,2 miliona KM.

U nabavku opreme uloženo je 58,5 miliona, za rekonstrukciju zgrada 23, a u održavanje pravosudnog informacionog sistema 4,4 miliona.

U VSTS-u su ukazali da je iz njihovog budžeta, u tom periodu, dodijeljeno 18,4 miliona maraka za nabavku računarske opreme, softvera i ostale opreme u Projektu informatizacije i jačanja kapaciteta pravosudnih institucija u BiH te za održavanje pravosudnog informacionog sistema.

Iz donatorskih sredstava je 2018. godine finansirano osam projekata koji se tiču reforme pravosuđa, a počela je realizacija projekta "Izgradnja efikasnog pravosuđa u službi građana", vrijednog više od 11,6 miliona maraka, koji finansira EU s predviđenim trajanjem od 36 mjeseci.

- Cilj projekta je unapređenje odgovornosti i transparentnosti pravosuđa u BiH u svrhu jačanja povjerenja javnosti u pravosudni sistem - istakli su u VSTS-u.

Naglašeno je da se u 2018. godini radilo na izgradnji i rekonstrukciji objekata koje je finansirala EU iz sredstava IPA 2015. Riječ je, između ostalog, o izgradnji nove zgrade opštinskog suda u Tuzli, rekonstrukcija zgrade gdje se nalaze Kantonalni sud u Tuzli i Kantonalno tužilaštvo Tuzlanskog kantona te rekonstrukciji i nadogradnji zgrade Okružnog javnog tužilaštva u Istočnom Sarajevu, rekonstrukcija zgrade Osnovnog suda u Foči i gradnji nove zgrade za Osnovni sud u Trebinju, Okružni sud u Trebinju i Okružno javno tužilaštvo u tom gradu.

www.pravobih.com

4
Pravo / Prijedlog zakona o elektronskom potpisu
«  u: Svibanj 21, 2019, 08:38:22 prijepodne »
Prijedlog zakona o elektronskom potpisu
Utvrđuju se pravna i normativna rješenja za uvođenje elektronske preporučene dostave, a proširuje se i spektar usluga koje certifikaciona tijela nude svojim korisnicima
21.05.2019.

Vlada Republike Srpske utvrdila je Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o elektronskom potpisu.

Osnovni razlozi za donošenje izmjena i dopuna Zakona o elektronskom potpisu Republike Srpske ("Sl. glasnik RS", br. 106/2015) posljedica su nove organizacije republičkih organa uprave Republike Srpske i terminološke su prirode. Donošenjem novog Zakona o republičkoj upravi ("Sl. glasnik RS", br. 115/2018) Ministarstvo nauke i tehnologije se transformisalo u Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo, te je bilo neophodno izmjenu naziva Ministarstva evidentirati i u zakonima u kojima se Ministarstvo spominje.

Pored navedenog, dopunom Zakona o elektronskom potpisu Republike Srpske utvrđuju se pravna i normativna rješenja za uvođenje elektronske preporučene dostave. Uvođenjem elektronske preporučene dostave bolje se reguliše oblast elektronske razmjene podataka, a proširuje se i spektar usluga koje certifikaciona tijela nude svojim korisnicima.

www.pravobih.com

5
Pravo / Pokrenute izmjene Zakona o strancima
«  u: Svibanj 15, 2019, 11:30:38 prijepodne »
Pokrenuti proceduru izmjene i dopune Zakona o strancima u kojem bi se izmijenile odredbe koje se odnose na ograničenje broja lica koja mogu zatražiti azil u BiH
15.05.2019.

Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH usvojio je pet usaglašenih zaključaka kojima se od vlasti u BiH traži da riješe migrantsku krizu na području Unsko-sanskog kantona.

Poslanici u Predstavničkom domu sa područja Unsko-sanskog kantona predložili su na tematskoj sjednici 10 zaključaka u kojima se predlaže način rješavanja migrantske krize na području ovog kantona, ali je tokom pauze u zasjedanju usaglašeno njih pet.

U prvom zaključku Predstavnički dom traži od Savjeta ministara da hitno izradi strategiju upravljanja migrantskom krizom u BiH, kako bi teret migrantske krize ravnomjerno bio raspoređen na cijelu BiH.

Predstavnički dom s ciljem obezbjeđivanja socijalne kohezije i ravnopravnosti stanovnika Unsko-sanskog kantona sa drugim kantonima u FBiH, te prava i digniteta migranata i izbjeglica najoštrije osuđuje sve oblike govora mržnje, ističe se u drugom zaključku.

U trećem zaključku Predstavnički dom traži od Parlamenta BiH i Savjeta ministara da se u saradnji sa svim policijskim i bezbjednosnim agencijama u BiH dodatno angažuju u zaštiti granice BiH.

Predstavnički dom zahtijeva od Vlade FBiH da iz tekućeg granta dodijeli četiri miliona KM za potrebe zdravstva i uspostavljanje povoljnog stanja bezbjednosti u Unsko-sanskom kantonu, dok se u petom zaključku od Savjeta ministara i Parlamenta BiH traži da pokrenu proceduru izmjene i dopune Zakona o strancima ("Sl. glasnik BiH", br. 88/2015) u kojem bi se izmijenile odredbe koje se odnose na ograničenje broja lica koje mogu zatražiti azil u BiH.

Usvajanjem navedenih zaključaka završena je tematska sjednica.

www.pravobih.com

6
Pravo / UIO BiH U porastu iznos prikupljenih sredstava
«  u: Svibanj 11, 2019, 12:05:28 poslijepodne »
UIO BiH U porastu iznos prikupljenih sredstava

Uprava za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIO BiH) saopštila je da je za prva četiri mjeseca ove godine prikupila 2,49 milijarde KM prihoda od indirektnih poreza ili za 201 milion KM više nego u istom periodu prošle godine.

Nakon izvršenog povrata PDV-a poreskim obveznicima u Bosni i Hercegovini u iznosu 471 milion KM, neto prikupljeni prihodi za prva četiri mjeseca ove godine koji su raspoređeni korisnicima iznosili su 2,19 milijardi KM, što je više za 155 miliona KM u odnosu na prva četiri mjeseca prošle godine, navodi se u saopštenju.

Za finansiranje zajedničkih institucija Bosne i Hercegovine raspoređen je iznos od 245 miliona KM, Republici Srpskoj su doznačena 444 miliona KM, Federaciji BiH 911 miliona KM, dok je Brčko Distriktu doznačeno 55 miliona KM.

Osim raspoređenih prihoda, po osnovu posebne putarine za izgradnju auto-puteva i izgradnju i rekonstrukciju drugih puteva, Republici Srpskoj je doznačeno dodatnih 41,2 miliona KM, Federaciji BiH dodatnih 62,3 miliona KM, a Brčko Distriktu 2,1 milion KM.

www.pravobih.com

7
Pravo / Trazi se reforma Ustavnog suda BiH
«  u: Svibanj 07, 2019, 09:20:55 prijepodne »
TRAŽI SE REFORMA USTAVNOG SUDA BIH
07.05.2019.

Posljednja odluka Ustavnog suda BiH o Danu Republike Srpske je akt suprotan praksi država EU i evropskom pravu, zbog čega, u očima građana Republike Srpske i BiH, nema legitimitet, ističe se 21. Izvještaju Republike Srpske upućenom Savjetu bezbjednosti UN.

U Petom dijelu Izvještaja navodi se da je Ustavni sud BiH 29. marta neustavnim proglasio aktuelni Zakon o danu Republike Srpske ("Sl. glasnik RS", br. 113/2016 i "Sl. glasnik BiH", br. 30/2019 - odluka US BiH), koji Srpska obilježava kao dan njenog osnivanja, uprkos činjenici da je ovaj praznik, prema zakonu, potpuno sekularan i dobrovoljan.

Ocjenjuje se i da ova odluka Ustavnog suda BiH naglašava urgentnu potrebu za reformom ove pravosudne institucije s ciljem vraćanja vladavine prava i povjerenja među konstitutivnim narodima BiH.

U najnovijem izvještaju se naglašava da je osnova za ovakvu odluku Ustavnog suda BiH o Danu Republike pravno neodbranjiva.

"Dan Republike Srpske, kojim se obilježava godišnjica rođenja Republike Srpske, predstavlja proslavu njenog postojanja koje je u potpunosti priznato i prihvaćeno u Ustavu BiH kao Aneksu 4. Dejtonskog sporazuma", podsjeća se u Izvještaju.

U ovom dokumentu se navodi da se u odluci tvrdi da zakon Republike Srpske o Danu Republike krši "član II /4/ Ustava BiH u vezi sa članom 1.1 i član 2.a/ i c/ Međunarodne konvencije o ukidanju svih oblika rasne diskriminacije i član 1. Protokola broj 12. uz Evropsku konvenciju o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda".

"Član II /4/ je odredba kojom se zabranjuje diskriminacija, slična odredbama koje su sadržane u ustavima mnogih evropskih zemalja. Ustavni sud je navodi u vezi sa opštim odredbama Konvencije o ukidanju svih oblika rasne diskriminacije i Protokola 12. uz Evropsku konvenciju o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda kojima se zabranjuje diskriminacija, a koje su generalno usvojene u Evropi", navodi se u Petom dijelu Izvještaja.

Međutim, pojašnjava se u Izvještaju, u Republici Srpskoj nije poznat nijedan primjer iz Evrope ili iz svijeta uopšte gdje je javni praznik zabranjen na osnovu ovih odredbi kojima se zabranjuje diskriminacija.

U dokumentu se podsjeća da je u studiji Evropskog parlamenta iz 2013. godine navedeno da je nekoliko ustavnih sudova, rješavajući navodno diskriminatorski karakter propisa kojima se nedjelja i najvažniji hrišćanski praznici proglašavaju državnim praznicima odbacili ove predmete smatrajući da odluka zakonodavca kao takva nije neracionalna s obzirom na vjersku i istorijsku tradiciju društva i činjenicu da su ovi praznici, vremenom, poprimili sekularno značenje.

www.pravobih.com

8
Pravo / Uskoro opsti kolektivni ugovor u entitetu Republika Srpska
«  u: Svibanj 03, 2019, 09:13:35 prijepodne »
USKORO OPŠTI KOLEKTIVNI UGOVOR U REPUBLICI SRPSKOJ
03.05.2019.

Ministar rada i boračko-invalidske zaštite Republike Srpske Duško Milunović rekao je da će javnost biti upoznata o konačnim rješenjima opšteg kolektivnog ugovora nakon što socijalni partneri zauzmu stav o usaglašavanom tekstu.

"Na posljednjem sastanku dogovorili smo da do 20. maja organi naših socijalnih partnera zauzmu stav o tekstu, a nakon toga ćemo informisati javnost o sadržaju i značaju opšteg kolektivnog ugovora", rekao je Milunović.

On je istakao da su u proteklom periodu vođeni intenzivni razgovori sa socijalnim partnerima i u kratkom periodu održana četiri sastanka u vezi sa potpisivanjem opšteg kolektivnog ugovora.

Milunović kaže da su stavovi u najvećoj mjeri približeni o najvažnijim pitanjima u opštem kolektivnom ugovoru.

"Oni su bili rezultat kompromisa sve tri strane u pregovorima, i ne bih želio da u ovom trenutku govorim o konačnim rješenjima", naveo je Milunović.

www.pravobih.com

9
Pravo / Zbog nedostupnosti optuzenog u 2018. godine, u 268 predmeta doslo do zastare
«  u: Travanj 30, 2019, 09:05:54 prijepodne »
Zbog nedostupnosti optuženog, tokom 2018. godine, u 268 predmeta došlo do zastarjelosti krivičnog gonjenja
30.04.2019.

Više stotina osumnjičenih i optuženih za krivična djela neće biti izvedeno pred lice pravde jer je došlo do zastare predmeta koji ih se tiču, pokazali su najnoviji podaci sumirani u godišnjem izvještaju Visokog sudskog i tužilačkog savjeta (VSTS) BiH za 2018.

Do zastarjelosti kazni i roka za krivično gonjenje u pravosudnom sistemu dolazi kada od izrečene kazne ili počinjenja krivičnog djela protekne od tri do 35 godina, u zavisnosti od njegove prirode.

Sudovi su, prema podacima iz izvještaja VSTS-a, evidentirali da je 2018. godine u 268 predmeta došlo do zastarjelosti krivičnog gonjenja i u 73 predmeta u postupku izvršenja kaznenih mjera. U odnosu na 2017. godinu, ukupan broj predmeta u kojima je došlo do zastarjelosti manji je za dva.

Do zastare je najčešće, kao i tokom ranijih godina, dovela nedostupnost optuženog. Takvih slučajeva 2018. godine je bilo 209, a određene odluke o zastari su donesene jer je utvrđeno da su predmeti zaprimljeni u sudovima nakon što su protekli rokovi za nastupanje zastarjelosti.

Sudske odluke kojima se okončava postupak zbog isteka zakonskih rokova za zastarjelost dostavljaju se Kancelariji disciplinskog tužioca radi utvrđivanja eventualne odgovornosti sudije za takav način završetka tih predmeta.

Određeni broj zastara upisala su i tužilaštva. U sistem je evidentirano da su 2018. godine odluke o obustavi postupka zbog nastupanja zastare do podizanja optužnice donesene u 137 predmeta protiv 193 osobe.

- Tužilaštva su u 2017. godini evidentirala ove odluke u 152 predmeta, iz čega proizlazi da je u 2018. godini smanjen broj tužilačkih odluka o završetku predmeta zbog nastupanja zastarjelosti za 15. Odluke o zastari su donošene u fazi rješavanja prijave i vođenja istrage, a i one su upućene Kancelariji disciplinskog tužioca radi utvrđivanja eventualne odgovornosti za to - kazali su u VSTS-u.

Pojedini advokati su ranije isticali da je razumljivo da je veliki broj zastara nastupio zbog nedostupnosti optuženih i osuđenih jer ih je dosta emigriralo nakon rata i dodali da pojedina pravdanja nisu uvjerljiva.

Osim predmeta u kojima je nastupila zastara, u godišnjem izvještaju pod lupu su došli ukupan rad i efekti sudova i tužilaštava u BiH. Opšta ocjena je da sudovi svake godine riješe više od 100.000 najstarijih predmeta, uz redovne aktivnosti, a u tužilaštvima postoji trend smanjivanja broja neriješenih predmeta. 2018. godine je podignuta 12.201 optužnica, a riješen je 2.751 stari predmet, odnosno riješeni su predmeti stariji od dvije godine.

U sudovima je, ipak, na kraju 2018. godine bilo 302.986 predmeta, što je za šest odsto manje u odnosu na 2017. godinu, kada ih je bilo 322.719, a VSTS je dao nekoliko preporuka s ciljem poboljšanja rada tužilaštava i sudova. Ukazano je na to da se više mora raditi na predmetima korupcije, koordinaciji i usklađivanju sudske prakse.

www.pravobih.com

10
Pravo / Digitalizacija poreske uprave Republike Srpske
«  u: Travanj 29, 2019, 09:26:34 prijepodne »
DIGITALIZACIJA PORESKE UPRAVE Republike Srpske
29.04.2019.

Digitalizacijom Poreske uprave Republike Srpske biće postignut kvalitetniji odnos prema poreskim obveznicima, a naplata poreza biti veća, izjavila je ministarka finansija Zora Vidović.

"Digitalizacija poreskih uprava je jako važna za Ministarstvo finansija sa stanovišta naplate prihoda, ali i sa stanovišta odnosa poreskih uprava prema poreskim obveznicima", istakla je Vidovićeva.

Ona je napomenula da će se digitalizacijom uštedjeti vrijeme poreskih obveznika, koji neće morati da dolaze do poreskih uprava i "donose papire". "Tako će i Poreska uprava imati velike materijalne i uštede u ljudskim resursima", navela je Vidovićeva.

Osim prihoda koji će se naplatiti u većoj mjeri, istakla je ona, veoma je važno to što se digitalizacijom isključuju subjektivni faktor u poreskim upravama.

"To znači da više nisu referenti ti koji odlučuju kada će nekome nešto poslati i da li će to poslati, te da li će to uraditi na vrijeme. Pošto je sve automatizovano, svi poreski obveznici biće u ravnopravnom položaju, a isključuje se faktor subjektivnosti koji je jako problematičan u svim poreskim upravama", naglasila je ministarka finansija.

Ona je rekla da će digitalizacija omogućiti kvalitetniji odnos prema poreskim obveznicima, da će biti mnogo veći naplaćeni prihodi i mnogo veći prijavljeni prihod.

"Od 2017. godine kada je u Poreskoj upravi Republike Srpske uveden novi sistem i digitalizacija došla na viši nivo ostvarena je izuzetna naplata, koja je čak 14 puta bila veća od cijene projekta, a takva naplata obezbjeđuje stabilnost u budžetu", navela je ministar Vidović i najavila da se sistem mora nadograđivati i usavršavati.

U narednoj godini, kako je istakla, očekuje se automatizacija kontrole nad igrama na sreću, ali i unapređenje sistema fiskalizacije, s obzirom na probleme koji su se pojavili u primjeni dosadašnjeg sistema.

"Ovaj proces nije nimalo jeftin, ali će biti benefita i rast prihoda", navela je ministar Vidović i dodala da će korisnici neće morati da mijenjaju postojeće kase, a da će sredstva za softver naredne godine ukoliko ovaj prijedlog bude usvojen biti planirana u Budžetu Republike Srpske.

Ministar Vidović je istakla da je cilj Ministarstva finansija, Poreske uprave i Vlade Republike Srpske u poreskom sistemu da se nizom izmjena zakona uskladi rješenje kojim će doći do tzv. prefilinga u kojem Poreska uprava popunjava i šalje rješenje za porez na dohodak za fizička lica, a ne da svako fizičko lice popunjava prijavu.

U tom slučaju bi bilo daleko više prijava poreza na dohodak, zaključila je ministar finansija Zora Vidović.

www.pravobih.com

11
Pravo / Nacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnom redu i miri RS
«  u: Travanj 25, 2019, 09:47:52 poslijepodne »
NACRT ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O JAVNOM REDU I MIRU: Definiše se odgovornost za prekršaje ugostitelja kao preduzetnika, preciznije se propisuju određeni prekršaji javnog reda i mira, te definiše novi prekršaj "neprijavljivanje prekršaja javnog reda i mira"
25.04.2019.

Narodni poslanici u parlamentu Srpske su obavili raspravu o Nacrtu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnom redu i miru.

Nacrtom zakona propisuju se prekršaji javnog reda i mira i prekršajne sankcije koje se izriču počiniocima prekršaja, rekao je ministar unutrašnjih poslova Republike Srpske Dragan Lukač, obrazlažući nacrt zakona u Narodnoj skupštini.

"Predloženim zakonom se, između ostalog, definiše odgovornost za prekršaje ugostitelja kao preduzetnika, preciznije se propisuju određeni prekršaji javnog reda i mira, te definiše novi prekršaj "neprijavljivanje prekršaja javnog reda i mira", pojasnio je Lukač.

On je obrazložio da se propisivanju novog prekršaja na predloženi način pristupilo prvenstveno jer se u proteklom periodu dešavalo da su u javnosti u Srpskoj i regionu objavljivani snimci i drugi dokazi o činjenju raznih prekršaja javnog reda i mira sa obilježjem nasilja za koje su odgovorna službena lica imala određena saznanja u trenutku ili neposredno nakon činjenja, ali nisu učinila ništa da počinioci budu kažnjeni, a njihovo ponašanje ocijenjeno kao društveno neprihvatljivo i kažnjivo.

Lukač je obrazlažući Nacrt zakona povukao dio u članu o ometanju državnog organa u vršenju službene dužnosti po kojem bi fotografisanje policajca bilo kažnjivo do 60 dana zatvora.

Lukač je ustvrdio da je zbog, kako je rekao, neadekvatnog tumačenja stvorena pogrešna slika da MUP želi da ugrozi ljudska prava i slobode i pravo medija na izvještavanje.

www.pravobih.com

12
Pravo / Ustavni sud FBiH neustavnim proglasio odredbe o notarima
«  u: Travanj 25, 2019, 12:20:34 poslijepodne »
Ustavni sud FBiH neustavnim proglasio odredbe pet federalnih zakona

[size=150]Presuda Ustavnog suda U 22 / 16[/size]

Ustavni sud FBiH proglasio je neustavnim odredbe pet federalnih zakona koji propisuju da se za određene pravne poslove mora imati notarski obrađena isprava, ne ostavljajući nikakvu drugu mogućnost.
Riječ je o odredbama zakona o registraciji poslovnih subjekata, o stvarnim pravima, o zemljišnim knjigama, o nasljeđivanju i Porodičnog zakona, koje se naslanjaju na član Zakona o notarima koji je još 2015. godine proglašen neustavnim.

Presuda Ustavnog suda FBiH u predmetu U-22/19 danas je javno objavljena u Palati pravde u Sarajevu, nakon čega su notari poručili da će ići u daljnju pravnu bitku.

Potpredsjednik Federacije BiH Milan Dunović je objasnio da je Zakon o notarima FBiH osporen 2015. godine po zahtjevu nekadašnje potpredsjednice Spomenke Mičić koja je pokrenula zahtjev za ocjenu ustavnosti 2010. godine.

"Godine 2015. član 73. je proglašen neustavnim i nakon toga Vlada FBiH i Parlament FBiH nisu uradili ništa kada je riječ o usaglašavanju Zakona o notarima s Ustavom FBiH. Sljedeći korak je bio da pokrenem zahtjev za ocjenu ustavnosti šest zakona. Iz skraćenog obrazloženja se vidi da je prihvaćena neustavnost članova u pet zakona. U Zakonu o izvršnom postupku nije", kazao je Dunović.

Navodi kako je suština u tome da građani sada imaju mogućnost slobode izbora.

"Do sada građani nisu imali pravo na slobodu izbora. Ono što je zabrinjavajuće, pokazala je presuda, jeste tvrdnja da je Zakonom o notarima ozbiljno narušena pravna sigurnost i vladavina prava u FBiH. To su ozbiljene stvari preko kojih se ne može prelaziti. Zato sam pokrenuo zahtjev za ocjenu ustavnosti svih šest zakona", rekao je Dunović.

Dunović navodi da inače Zakon o notarima nikad ne bi bio prilagođen i da građani ne bi imali izbora.

"Postoji rok od šest mjeseci da Parlament uskladi Zakon o notarima i pet preostalih zakona s Ustavom FBiH. Sljedeći korak je na Ministarstvu pravde da to pripremi i pošalje u proceduru. Praktično, sada će građani imati pravo da određene dokumente rade sami. U prošlosti je bila obaveza notarski obrađene izrade. Cijene notarskih usluga su bile neprilagođene realnim mogućnostima građana", zaključio je Dunović.

Predsjednik Notarske komore FBiH Zdenko Puljić, s druge strane, poručuje da je odluka Ustavnog suda takva kakva jeste i da će notari ići u daljnju pravnu bitku kada dobiju otpravak presude.

"Presude neću komentirati. Idemo do kraja. Građani sada mogu očekivati veću pravnu sigurnost, zato što će se ugovori pisati kao i do sada. Prije se završavalo u zatvoru kad su neke agencije pisale, razni nadripisari. Ako budu pisale stručne osobe, onda smo mi dobili kao notari, jer ćemo imati gotovu ispravu.
Građani će dobiti, ako ovo bude ovako, skuplju uslugu. Naplatit će je onaj što piše ugovor ili pravni akt, a naplatit će je i notar. Bit će dupla naplata. Monopola nema nikakvog", rekao je Puljić.

Napominje da od milion i 200 hiljada notarski obrađenih isprava, koliko su napravili notari u FBiH, ima pet-šest slučajeva da se vodi osporavanje isprava.

"Nijedna još nije dobila pravomoćnost da nije pravno valjana. Notarska stručnost je dokazana. Čekat ćemo otpravak pravne presude, vjerujem da ćemo ponovo ići s apelacijom Ustavnom sudu BiH. Nismo išli na aplikaciju prema Strazburu, ali postoji spremnost da i to uradimo", kazao je Puljić.

U-22/16

 

Zahtjev Potpredsjednika Federacije Bosne i Hercegovine za utvrđivanje ustavnosti odredaba zakona čiji je pravni osnov donošenja bio član 73. Zakona o notarima („Službene novine Federacije BiH“, broj 45/02), i to: čl. 29., 34., 35. i 36. Zakona o registraciji poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 27/05, 68/05, 43/09 i 63/14), čl. 53., 82., 147., 190., 278. i 305. Zakona o stvarnim pravima („Službene novine Federacije BiH“, br. 66/13 i 100/13), čl. 41. i 58. Zakona o zemljišnim knjigama Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“, br. 19/03 i 54/04), čl. 70., 128., 130., 131., 136., 147., 163., 167., 176. i 237. Zakona o nasljeđivanju u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“, broj 80/14), čl. 238. i 258. Porodičnog zakona Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“, br. 35/05, 41/05 i 31/14) i člana 23. Zakona o izvršnom postupku („Službene novine Federacije BiH“, br. 32/03 i 39/09).

13
Pravo / Vise od 800 tuzbi godisnje protiv BiH
«  u: Travanj 24, 2019, 09:13:37 prijepodne »
Više od 800 tužbi godišnje protiv BiH
24.04.2019.

Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu se, na godišnjem nivou, protiv BiH podnese od 800 do 1.000 tužbi.

To je potvrdila Belma Skalonjić, zastupnik Savjeta ministara BiH pred Evropskim sudom za ljudska prava u Strazburu.

Podaci za 2018. godinu govore da je podneseno 898 aplikacija, ali su, od toga, 683 proglašene neprihvatljivim, odnosno brisane su sa liste predmeta zbog neispunjavanja formalno-pravnih uslova dopuštenosti.

"Prema podacima iz januara 2019, pred Evropskim sudom je bilo 848 aktivnih tužbi protiv Bosne i Hercegovine", naglasila je Skalonjićeva.

Iznos koji je BiH platila po osnovu presuda Evropskog suda za ljudska prava doseže pet miliona KM. Međutim, po osnovu prijateljskih nagodbi i unilateralnih deklaracija, isplaćeno je oko 28 miliona KM.

"Najveći broj aplikacija koje građani BiH podnose Evropskom sudu za ljudska prava odnosi se na dva problema za koja je i na domaćem nivou utvrđeno da predstavljaju sistemske probleme u našem pravnom sistemu. Naime, radi se o nerazumnoj dužini domaćih sudskih postupaka i neizvršenju domaćih sudskih presuda koje glase na novčana potraživanja, što povlači pitanje povrede prava na pravično suđenje iz člana 6. Evropske konvencije", napominje Skalonjićeva.

Banjalučki advokat Darko Kremenović nije iznenađen razlozima zbog kojih bh. građani pravdu traže u Strazburu.

"Sudski postupci u BiH dugo traju. Ima slučajeva gdje traju i pola ljudskog života. Svakako je preko određenog perioda previše ljudima da čekaju pravdu i zadovoljenje njihovih prava, tako da su takve tužbe pred Sudom u Strazburu u cijelosti osnovane", rekao je Kremenović, koji je i predsjednik Advokatske komore Banjaluka.

Inače, prema ranije objavljenim informacijama, građani Crne Gore, Srbije i BiH su među onima koji su se u 2018. godini najviše žalili Evropskom suda za ljudska prava u Strazburu.

Kada je riječ o Bosni i Hercegovini, broj tužbi je, sudeći po ranijim statistikama, u porastu.

Podsjetimo, prije nekoliko godina, Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu na godišnjem nivou godišnje je podnošeno u prosjeku 500 tužbi protiv BiH.

Posljednji izvještaj Evropskog suda za ljudska prava ukazuje da je ukupan broj novopodnesenih predmeta u 2018. godini pao za 32 odsto u odnosu na prethodnu godinu, sa 63.350 na 43.100.

Najmanje tužbi u 2018. godini stiglo je iz Velike Britanije, Danske, Njemačke i Irske.

www.pravobih.com

14
Pravo / Nacrt zakona o pecatima organa i institucija entiteta Republika Srpska
«  u: Travanj 23, 2019, 02:31:05 poslijepodne »

NACRT ZAKONA O PEČATIMA ORGANA I INSTITUCIJA RS: Propisana mogućnost korištenja amblema Srpske, kao sadržaja pečata sa zakonom kojim se uređuje amblem


Narodna skupština Republike Srpske razmotrila je i usvojila Nacrt zakona o pečatima organa i institucija Republike Srpske kojim se propisuje namjena, sadržaj i oblik pečata, čuvanje, upotreba i način izrade te njegovog uništavanje, kao i druga pitanja u vezi sa upotrebom pečata koje koriste republički organi i institucije.

Ministar uprave i lokalne samouprave Republike Srpske Lejla Rešić rekla je, obrazlažući u Narodnoj skupštini ovo rješenje, da se Nacrtom zakona propisuje mogućnost korištenja amblema Srpske, kao sadržaja pečata sa zakonom kojim se uređuje amblem.

Ona je istakla da je razlog za donošenje ovog zakona usklađivanje sa sistemskim propisima Srpske, kao i preciziranje pojedinih rješenja u važećem zakonu.

- Važeći Zakon o pečatima ("Sl. glasnik RS", br. 17/1992, 63/2001 i 49/2007) donesen je 1992. godine i od donošenja dva puta je mijenjan i dopunjavan, 2001. i 2007. godine. S tim u vezi, bilo je neophodno pristupiti donošenju novog zakona s ciljem usklađivanja sa novim sistemskim propisima Srpske - obrazložila je Rešićeva.

IZVOR: www.pravobih.com

15
Pravo / U pripremi set zakona o rasterecenju privrede u Federaciji BIH
«  u: Travanj 17, 2019, 09:41:39 prijepodne »
U PRIPREMI SET ZAKONA O RASTEREĆENJU PRIVREDE I POBOLJŠANJU POSLOVNOG AMBIJENTA U FEDERACIJI BIH
17.04.2019.

Incijativa Udruženja poslodavaca Federacije Bosne i Hercegovine za donošenje seta zakona o rasterećenju privrede i poboljšanju poslovnog ambijenta u Federaciji BiH podržana je većinom glasova na tematskoj sjednici Predstavničkog doma Federalnog parlamenta.

Zaključeno je da zakone treba da pripreme Federalna vlada i resorna ministarstva, te da ih upute u parlamentarnu proceduru u roku od 60 dana, u skladu s Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine ("Sl. novine FBiH", br. 1/1994, 1/1994 - Amandman I, 13/1997 - Amandmani II-XXIV, 13/1997 - Amandmani XXV i XXVI, 16/2002 - Amandmani XXVII-LIV, 22/2002 - Amandmani LVI-LXIII, 52/2002 - Amandmani LXIV-LXXXVII, 60/2002 - ispr. Amandmana LXXXI, 18/2003 - Amandman LXXXVIII, 63/2003 - Amandmani LXXXIX-XCIV, 9/2004 - Amandmani XCV-CII, 20/2004 - Amandmani CIII i CIV, 33/2004 - Amandman CV, 71/2005 - Amandmani CVI-CVIII, 72/2005 - Amandman CVI i 88/2008 - Amandman CIX). Vlada je zadužena da u istom roku bude održana sjednica Ekonomsko-socijalnog savjeta za teritoriju FBiH.

Posljednji zaključak sa sjednice je da dva akta iz ovog seta, zakoni o doprinosima i o porezu na dohodak, ne mogu biti razmatrani ako među njima ne bude i treći, zakon o povećanju minimalne plate u FBiH.

Udruženje poslodavaca FBiH, inicijator ove sjednice, sredinom marta je iniciralo Vladi i Parlamentu FBiH usvajanje zakona čiji su ciljevi rasterećenje privrede i poboljšanje poslovnog ambijenta u FBiH i BiH. Među njima je pet zakona o izmjenama i dopunama zakona koje su Vladi i Parlamentu FBiH dostavljeni sredinom 2018.godine, a odnose se na zakone o zdravstvenom osiguranju, o fiskalnim sistemima, o putnom prometu, privatizaciji preduzeća, profesionalnoj rehabilitaciji, osposobljavanju i zapošljavanju osoba s invaliditetom.

www.pravobih.com

 Str: 1 2 3 ... 21