Autor Tema: Kupovina polovnog automobila  (Posjeta: 6926 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline gokart

  • Novi Član
  • *
  • Postova: 45
Kupovina polovnog automobila
« u: Lipanj 02, 2016, 11:11:01 prijepodne »
Tek sam registrovao nedavno kupljeni polovni automobil, Opel Astra H karavan iz 2007. godine. Dobrog je izgleda i u dobrom je stanju. Sko bi u oglasima rekle "kao nova". Ali da sam na vrijeme znao nekoliko stvari na vrijeme, mozda bi prilikom cjenkanja bolje prosao.

Ono sto mi je bilo bitno prilikom 'zagledanja' auta jeste kakav utisak odaje sa svojim ukupnim stanjem i izgledom, tj. prepozna se kada je automobil islužen. Sto se toga tiče, prodavači auta znaju biti veoma vješti pa urediti auto za prodaju, tj. temeljito ga iznutra očistiti, reparirati izlizane kvake i prekidače, zamijeniti volan. To ne mora nužno biti loše za kupca, ali u slučaju kada auto nije totalno isluženo pa ušminkano. Ukoliko auto nije prekomjerno isluženo onda vam je na neki način napravljena usluga.

Kada bi mi se auto svidio nakon mog "zagledanja" i "testiranja", onda sam dovodio majstora da ga pogleda, naravno sa dijagnostčkim alatom, zbog kilometraže i ostalih grešaka koje auto dijagnostika može izbaciti. Tek uvezena auta nisu registrovana i zbog toga se ne mogu odvesti na pregled u garažu kod automehaničara. Što je na neki način i trik koji prodavači koriste. Da sam naišao na automobil koji ima važeće tablice svakako bih ga odvezao u garažu na pregled.

Razgovor sa majstorom koji će pogledati auto. Prije nego što unajmljeni dijagnostičar pogleda auto, dogovorite da zamjerke koje ima iznese pred prodavačem, jer samo tako možete utjecati na eventuano smanjenje cijene vozila. Jedino ako auto stvarno nije za kupovine, onda nije nužno da obrazlaže pred prodavačem. Meni se desilo da je majstor u toku pregleda šapatom rekao, ne kupuj ovo auto, reći ću ti kasnije zašto. Kasnije je objasnio, da je zamajac pri kraju i da je auto udareno i da su dijelovi izmjenjani. Problem sa zamajac me ne bi odbio od kupovine, jer svakako se na 150 ili 180 hiljada mora mijenjati. Jedino što je prodavač prešutio da je auto udaren, al ako je sve zamjenjeno to bi moglo biti i uredu, samo nije trebao prešutiti. Sreća, kod tog vozila nije bila udobna zadnja klupa i to je bilo eliminatorno pa svakako nisam morao dalje dumati oko tog vozila.

Kupio sam drugo vozilo i sada je to što imam. Kod ovog vozila nisam na vrijeme pogledao kočione diskove, prostor za rezervnu gumu i nije bilo načina da vidim da semering na mjenajču propušta ulje. Da jesam možda bi skinuo cijenu za par stotina maraka.

Uglavnom, kada kupujete polovno vozilo, pogledajte sljedeće:

- Ukupno stanje vozila, čvrstoća, zvuk kod otvaranja i zatvaranja svih vrata i gepeka, utisak koji odaje kada sjednete u vozilo, za ovo je potrebno određeno iskustvo sa prethodnim vozilima, pa ako niste vozać od ranije onda povedite nekoga ko jeste.
- Pregledajte prostor za noge, da li ima vlage po tapacirunzima i prostirkama, ako ima zaobidjite to vozilo.
- Pogledajte istrošenost prednjih kočionih diskova, ako možete napipati oštar vanjski rub onda su istošeni i tražite da vam spusti cijenu za 150 - 200 KM.
- Prilikom probne vožnje izmjenjajte brzine do treće i nazad do prve u toku kretanja vozila, u svaku bi trebao se moći prešaltati bez problema. Isprobajte i rikverc. Svaku tu randnju bi kvačilo i mjenjač trebali izvesti bez problema.
- Isprobajte oba ključa ili ako ih ima više, sa svakim ključem bi trebali moći uči u vozilo, upaliti ga i voziti.
- Pregledajte da li su kod limarije svi razmaci jednaki, npr. izmedju blatobrana i vrata, izmedju vrata i krova, izmedju blatobrana i gepeka, blatobrana i haube...
- Provjerite akumlator i pitajte prodavača da li ga je mijenjao. To je samo zbog toga što bi u tom slučaju trebali "poskidati" greške koje se javljaju na dijagnostici.
- Provjerite stanje guma na vozilu. Dubinu šara i godište. Trebale bi biti u voznom stanju.
- Pregledajte servisnu knjižicu, da li je sve uredno vodjeno i da li ima neke logike u tom vodjenju. Ova knjižica se može i krivotvoriti, pogledajte da li su svi potpisi i pečati isti i da li je čak sve istom olovkom pisano.

Svakako tražite da smanji početnu cijenu, ja sam uspio sputiti 400 KM na 8000, dok je drugi čovjek, poznanik, spustio 500 od 4000, cjenkajte se :)

To su neke stvari koje bi laik mogao vidjeti, svakako majstor kojeg dovedete može vam reći više. Pa povedite nekoga kome možete vjerovati.



Offline adnannn

  • Novi Član
  • *
  • Postova: 41
Odg: Kupovina polovnog automobila
« Odgovori #1 u: Lipanj 10, 2018, 05:51:53 poslijepodne »
Ovo je bas korisno

Hvala